Praktyki studenckie nauczycielskie
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne – 30 h
Cele praktyki:
Celem praktyki jest zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której praktyka jest odbywana, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji, gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z uczniami, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz konfrontowanie nabywanej wiedzy psychologiczno- pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
Na stronie Studium Kształcenia Nauczycieli zostały zamieszczone uaktualnione dokumenty dotyczące praktyki psychologiczno-pedagogicznej dla studentów II roku studiów I stopnia (studia stacjonarne i niestacjonarne). Link do strony Centrum Kształcenia Nauczucieli: https://ckn.up.krakow.pl/modul-ksztalcenia-nauczycieli/
W sprawie praktyk psychologiczno-pedagogicznych prosimy o kontakt z CENTRUM KSZTALCENIA NAUCZYCIELI
Dyrektor Centrum Kształcenia Nauczycieli
dr hab. prof. UP Joanna Łukasik , e-mail: joanna.lukasik@up.krakow.pl
Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli
dr Stanisław Kowal, e-mail: stanislaw.kowal@up.krakow.pl
Sekretariat
mgr Małgorzata Cichoń, e-mail: skn@up.krakow.pl, tel. 12 662 72 49,
ul. Podchorążych 2, pokój 318, 30-084 Kraków.
Praktyki zawodowo-dydaktyczne
Cele praktyki:
Celem praktyki jest zapoznanie się przez studenta z różnymi formami pracy dydaktycznej i wychowawczej w szkołach zawodowych i liceach, zastosowanie praktycznych wiadomości i umiejętności, zdobytych w toku studiów, i pogłębienie znajomości metod i form nauczania.
W czasie praktyki pedagogicznej studenci powinni uzyskać możliwość doskonalenia umiejętności istotnych w procesie nauczania języka obcego.
Na kompetencję tą składa się:
– planowanie fragmentów lekcji, całych lekcji i bloków tematycznych, zadań domowych, sprawdzianów pisemnych i ustnych;
– dostosowywanie technik nauczania do poziomu, możliwości i wieku grupy;
– odpowiedni dobór zadań i ćwiczeń, organizowanie pracy indywidualnej, w parach i grupach;
– projektowanie i wykonanie prostych pomocy naukowych, efektywne ich wykorzystanie;
– kontrola i ocena wyników pracy uczniów;
– kontrola zachowania uczniów w trakcie zajęć, poznawanie technik niewerbalnych, praca nad mową ciała, wyrażanie aprobaty lub dezaprobaty różnorodnymi środkami wyrazu;
– uczestniczenie w zajęciach kół zainteresowań oraz w zajęciach wynikających z Karty Nauczyciela.
Kierownik praktyk zawodowo-dydaktycznych dla kierunku Filologia rosyjska:
dr Larisa Mikheeva
Katedra Językoznawstwa Rosyjskiego
ul. Studencka 5, p. 109, tel. 12 662 6735
e-mail: larisa.mikheeva@up.krakow.pl